Курси іноземних мов Дмитра Кривошеєва - iMova

 
Методика навчання

Добрий день, мене звуть Дмитро Кривошеєв.

Курси іноземних мов Дмитра КривошеєваНа наших уроках народження мовлення, це "чари природи" (а як інакше назвати?) відбувалися та продовжують відбуватися: приходить учень з абсолютного "нуля" до нас вивчати мову та не лінується на заняттях (навіть без домашніх завдань). Минає трохи часу - і він може спілкуватися з іноземцями, читати книги та насолоджуватися фільмами мовою оригіналу.  

Як це відбувається? Дозвольте пояснити на прикладі Вас самих. Мову також можна взяти також будь-яку, тому візьмемо для прикладу українську. Я задам Вам декілька запитань і спробую відгадати Ваші відповіді.

- Ви можете розмовляти українською, висловлюючи свої думки? - Так. 
- Ви розумієте українською розмову інших людей? - Так. 
- Хто Вас цьому навчив? - Батьки. 
- По якій методиці Ваші батьки навчили Вас розуміти на слух та розмовляти? - Еее-е..... ммм-м-м.....еее.....мм....

А якщо серйозно, коли Ви зможете чітко відповісти на останнє каверзне запитання, то освоювати БУДЬ-ЯКУ мову Вам стане набагаа-а-ато легше. Тому що Ви зрозумієте, що треба і чого не треба робити на уроках. І не тільки на уроках. Зі своїми дітьми Вам нема коли будете читати книжку під назвою "Методика, як навчити свою дитину розуміти українську на слух, щоб вона заговорила". І Ваші батьки теж таку книжку не читали. І батьки Ваших батьків також. Тому діяти будете так само, як і Ваші батьки - довіритеся інтуїції та батьківському чуттю.

Є різниця, а є і схожість між Вашими батьками і викладачами моїх курсів. Різниця полягає в тому, що викладач на уроці керується не батьківською інтуіцією, а грунтовною науковою базою. А схожість в тому, що Вам і з тими і з іншими треба прожити, чи знову пережити моменти свого життя, щоб іноземна мова стала як рідна. Це один з аспектів методики викладання іноземних мов на Курсах Дмитра Кривошеєва.  

Ви можете запитати "а це справді працює?" і "що саме учень робить на уроках?"
По-перше, ця методика справді працює. Для будь-якої мови. Якщо Ви відвідуєте заняття з мінімумом пропусків та на заняттях виконуєте те, що Вас просять. І не робите того, чого Вас просять не робити ))).
По-друге, немає і не може бути однозначної відповіді на запитання "а що саме учні роблять на уроках?". Так як це залежить від фізіологічного (і що не менш важливо - психологічного) віку учня, від його рівня, цілей навчання та інших параметрів. Простіше сказати, чого учні НЕ роблять. Не роблять, так як в цьому немає потреби. Тому що ми вміємо без цього обходитися. Отож, відсутні домашні завдання, немає граматичних вправ вдома і на уроці, не використовуються двомовні словники і інші непотрібні речі.       
По-третє, (від щирого серця бажаю) - не потрібно Вам витрачати свій час та заглиблюватися в те, ЯК і ЧОМУ ця методика працює. Я та інші викладачі-методисти з лишком витратили багато свого часу замість Вас, багато шукали і багато знайшли, та продовжуємо знаходити відповіді на те, ЯК навчати і ЧОМУ саме так потрібно це робити.

Нижче у вигляді запитань та відповідей описані деякі подробиці методики та процесу навчання:

1. Як проходить навчання? - Легко та цікаво. Ми спираємося на міцну наукову базу. Учні успішно засвоюють мови без словників, без граматичних вправ та без домашніх завдань.

2.Як вивчаються нові слова? - Передусім, без перекладу. Під час занять перед викладачем стоїть цікаве і дуже непросте завдання - створити навколо учнів умови, щоб нові іноземні слова зв'язувалися з реальністю. Слова в будь-якій мові зв'язані з органами відчуттів, з емоціями, з почуттями, з фізичними відчуттями, з кінестетикою, з м'язовою пам'яттю, а також з іншими словами. Я наведу приклади таких зв'язків. Зір - поки людина не побачить сніг, ніякі словники не допоможуть їй зрозуміти це слово. Слух - щоб зрозуміти, що таке акорд, треба його почути. Дотик - такі слова, як гострий, гладкий, гарячий, приходять в наш лексикон під час дотиків.Смак - слово терпкий дуже зрозуміло, якщо з'їсти хурму. Нюх - запах квітів безглуздо описувати в словниках, треба вдихнути їх аромат. Почуття - слово кохання буде зрозуміле тільки тому, хто кохав. Фізичні відчуття - втому треба просто один раз відчути на собі. Рухи та м'язова пам'ять - слова підстрибнути, дотягнутися, напружитися стають нам зрозумілі під час цих дій.

В результаті на наших заняттях без перекладу встановлюється безліч міцних зв'язків між тим, як ми чуємо іноземне слово і тією реальністю, яка з ним пов'язана. Наступного разу, коли учень побачить певний предмет чи доторкнеться до нього, чи переживе емоцію або почуття, він зможе відразу заговорити на іноземній мові та описати те, що він бачить, чує, робить та відчуває.

3. Чи потрібна хороша пам'ять для опанування іноземної мови? - Якщо Ви будете вивчати мову традиційним методом, де слова даються списком з перекладом на рідну мову, то в такому випадку хороша пам'ять ще й як потрібна. До речі, у мозку є іммунітет проти навмисного навчання. Тому коли Ви хочете щось зазубрити, то Ви вчиняєте насильство над собою. Ми своїх учнів любимо і так з ними не вчиняємо. Замість цього ми використовуєм закладені природою механізми освоєння мови. Як сказав, Марк Твен: "Якщо Ви кажете правду, Вам хороша пам'ять не потрібна".

4. Чи всім підходить така методика? - Так, і чим нижчий початковий рівень учня, тим помітніший буде прогрес. Труднощі можуть виникнути у тих, хто раніше звик вчитися по-своєму, і йому важко змінювати звички.

5. Чому "без домашніх завдань"? - Увесь запланований прогрес досягається під час уроків. Якщо учень хоче форсувати навчання, він може взяти у нас додаткові матеріали та працювати з ними самостійно та може паралельно займатися у нас індивідуально. Коли він випередить групу, ми переведемо його в групу вищого рівня.

6. Скільки триває навчання? - Триваліть вимірюється не в тижнях та місяцях, а в кількості навчальних годин, та залежить від початкового та бажаного кінцевого рівня знань.


7. Припустимо, учень ніколи раніше не вивчав англійську та прийшов до Вас на заняття. Чому він зможе навчитися? - Один навчальний рівень триває 120 годин, за цей час Ви отримаєте початкові, але достатні знання для того, щоб розмовляти та сприймати на слух іноземну мову. Опинившись наодинці з іноземцем, зможете з ним поспілкуватися на побутові теми. Якщо займатися по 90 хвилин двічі на тиждень, то за 10 місяців це складе 120 годин занять.

8. Чи правда, що англійську можна вивчити за 2 місяця? - Можна вивчити від нуля до базового рівня, але для цього необхідно вчитися щодня мінімум по 2 години, і тоді за 2 місяці це складе 120 годин.


Будемо раді бачити Вас на курсах іноземних мов Дмитра Кривошеєва!